Contact : +420 603 871 511

/

e-mail : ricardo@hoineff.com

Jump in London 2023

2023 – Rok mnoha úspěchů #1

Jednou z věcí, které jsem ještě nedosáhl, bylo vystavení mé práce na veřejně přístupném místě, aby se stala součástí každodenního života mnoha lidí. To se mi tento týden splnilo.

V dubnu mi zavolala dobrá kamarádka a izraelská architektka Shiraz, zda by mi mohla doporučit klienta. V Londýně. Jednalo se o vstupní halu do kancelářské budovy, kde v Soho v centru města pracuje přes 600 lidí. Budova se jmenuje Waverley House a hala už měla stěnu se zvlněnými prvky, připomínajícími vodu.

Klient se ozval a Shiraz poskytl veškerou architektonickou a estetickou podporu, protože má mnoho zkušeností. Byli jsme na pochybách mezi mými abstraktními nebo figurativními díly. Všechno probíhalo na dálku. Když viděli dílo Jumper!, bylo rozhodnuto. Původní dílo má rozměry 80X27 a my jsme se rozhodli pro 180X60. Tři kusy, ale tentokrát by visely ze stropu. Pak přišla technická část a ta, která mě hodně rozrostla.

Tady v Křišťálovém údolí máme nejlepší odborníky na všechny technologie, které podporují výrobu skla. Od technologů, stavbařů, kovářů, kartáčníků a truhlářů. To naši práci posouvá na vyšší úroveň.

Zde patří velké poděkování Poctivcům z Nového Boru. Lukaš a Dominika mi pomohli a vytvořili přesně to, co jsme potřebovali, a udělali veškerou technickou práci včetně detailních výkresů, abychom mohli komunikovat se zákazníkem a zajistit bezchybnou instalaci.

Hana Suvová byla specialistkou na uklidnění nervů. Jako technolog mě ujistila, že mé nápady jsou bezpečné.

Byla to pro mě nová zkušenost, poprvé jsem použila žáruvzdorný papírmašé a plechy v těchto proporcích. Dali mi carte blanche k vytvoření instalace.

Rozhodl jsem se vytvořit karikaturu, pohyb potápěče, univerzální pocit, kdy se vrháte do vody, potápíte se do hloubky. Líbil se mi výsledek, kterého jsem dosahoval už v menších rozměrech. Tentokrát VELKÉ!

Poté přišel na řadu proces přepravy. Vzpomínáte si na Brexit? ať každý mluví o svých zkušenostech.

Ale já jsem měl velké štěstí. David mi doporučil přepravní společnost, která by to odvezla od dveří ke dveřím, aniž by se měnily kamiony. Bylo to příliš velké riziko. Zabalil jsem co nejpřesněji a pak přišla na řadu daň, papírování… A dopravní firma pana Černáče byla v pohotovosti.

Bedna, perfektně vyrobená truhlářem a stolařem Dvořákem, který je už kamarád, s Lubošovými kartony, odsud odjela v neděli za pomoci sousedů a v pátek jsme ji s Radkem odjeli do Londýna instalovat.

Ale nejsou to jen květiny…

Bohužel kvůli válce nemohl přijet ani Šíráz, ani klient. Tato část byla velmi frustrující. Jako když připravujete oslavu a oslavenec nemůže přijít a jen zpovzdálí přihlíží. Bolestivé. Ale na příkaz klienta jsme šli udělat svou část.

Správce firmy tam na nás čekal se štábem a já poprvé viděl prostor, kde měl JUMP! žít.

Díky preciznímu systému, který Lukaš vytvořil a správce připravil, byl za něco málo přes hodinu JUMP! na místě.

Moje první velká skleněná instalace mimo Evropskou unii, na veřejně přístupném místě, která je příkladem toho, jak dobře se dá moje práce uplatnit ve spojení s architekturou.

Jsem nadšený.

Ze všeho a všech zúčastněných.

A za sílu, kterou mi dává můj manžel, abych si splnila další sen!

(Profesionální a detailní fotografie děl jsou jako vždy od Filipa. Ostatní, z procesu, jsou Radkovy nebo moje).

Zůstaňte naladěni na další příběhy, které budou následovat.

Ricardo


2023 – A year of many accomplishments #1

One of the things I hadn’t yet achieved was to have my work displayed in a space open to the public, making it part of many people’s lives every day. That came true this week.

In April, a good friend and Israeli architect, Shiraz, called me to ask if she could refer me to a client. In London. It was an entrance hall to an office building where over 600 people work in Soho, in the city center. The building is called Waverley House and the hall already had a wall with wavy elements, reminiscent of water.

The client got in touch and Shiraz provided all the architectural and aesthetic support as he has a lot of experience. We were in doubt between my abstract or figurative works. Everything was done remotely. When they saw the Jumper! piece, it was settled. The original piece is 80X27 and we went for 180X60. Three pieces, but this time they would hang from the ceiling. Then came the technical part and the part that made me grow a lot.

Here in the Crystal Valley, we have the best professionals in all the technologies that support glass production. From technologists, builders, blacksmiths, cardmakers and cabinetmakers. This takes our work to the next level.

Here’s a big thank you to Honesty from Nový Bor. Lukaš and Dominika helped me and created exactly what we needed and did all the technical work, including the detail drawings so that we could communicate with the client and ensure that the installation was flawless.

Hana Suvová was a specialist in calming nerves. A technologist, she reassured me that my ideas were safe

It was a new experience, using my heat proof papier mache and metal sheets in these proportions for the first time. They gave me carte blanche to create the installation.

I decided to make a cartoon, the movement of the diver, the universal sensation of throwing yourself into the water, taking a deep dive. I like the result I’d already been achieving in smaller sizes. This time BIG!

After that came the transportation process. Remember Brexit? let everyone talk about their own experience.

But I was very lucky. David recommended a transport company that would take it door to door, without changing trucks. It was too much risk. I packed as precisely as possible and then came the tax, paperwork… And Mr. Černač’s transport company was on standby.

The crate, perfectly made by Dvořak, a cabinetmaker and carpenter who is already a friend, with Luboš’s cardboard boxes, left here on Sunday, with the help of neighbors, and on Friday, Radek and I left for London to install it.

But it’s not all flowers…

Unfortunately, because of the war, neither Shiraz nor the client could make it. That part was very frustrating. Like preparing a party and the birthday boy not being able to come and just watching from a distance. Painful. But on the client’s orders, we went to do our bit.

The firm’s administrator was there with the crew waiting for us and for the first time I saw the space where JUMP! was to live.

Thanks to the precision of the system that Lukaš had created and the administrator had prepared, in just over an hour JUMP! was in place.

My first major glass installation outside the European Union, in a publicly accessible place, which is an example of how well my work can be applied in conjunction with architecture.

I’m delighted.

For everything and everyone involved.

And for the strength my husband gives me to make yet another dream come true!

(The professional and detailed photos of the pieces are, as always, by Filip. The others, of the process, are Radek’s or mine).

Stay tuned for more stories to come.

Ricardo